Kadra


PRZEMEK DANOWSKI

Z wykształcenia muzyk i pedagog. Współzałożyciel Przygody i aktualnie osoba pełniąca obowiązki dyrektora placówki. Od ponad 10 lat pracuje jako wykładowca akademicki (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie), jest specjalistą w dziedzinie kreacji multimedialnej i wykorzystywania nowych technologii w edukacji. W Przygodzie prowadzi zajęcia z matematyki, zajęcia techniczne i ruchowe. Towarzyszy dzieciom w świecie nowych technologii, dba o szkolną bibliotekę multimedialną. Szczęśliwy mąż i tata trójki dzieci.

 

 

 

 

ELIZA DANOWSKA

Z wykształcenia  pedagog twórczości po warszawskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz artystka plastyk po warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Zawodowo zajmuje się nauczaniem, ceramiką i ilustracją. Prowadzi zajęcia z ceramiki w Bemowskim Centrum Kultury oraz Wolną Szkołę Przygoda, której jestem założycielką. Sztuka i pedagogika to główny zakres jej zainteresowań, pasji i pracy. Cały czas dokształca się w obu tych obszarach, aby móc wspierać twórczość oraz rozwój dzieci. Pracuje z dziećmi w duchu rodzicielstwa bliskości, porozumienia bez przemocy, stara się podążać za nimi i ich potrzebami, oraz dawać dużo wolności twórczej. Na swoich zajęciach uczy dzieci cudownego świata pracy z gliną, bogactwa technik ceramicznych oraz możliwości ekspresji twórczej w tym medium. W Przygodnie zajmuje się także opracowywaniem wycieczek, wspiera proces tworzenia strategii edukacyjnych i dba o oprawę wizualną naszej placówki. Prywatnie szczęśliwa żona i mama trójki dzieci.

Prace plastyczne Elizy można zobaczyć na jej stronie oraz na profilu Pinterest.

 

 

Justyna WilkJustyna Wilk

Justyna w dużej części stworzyła Przygodę. Rozpoczęła pracę w Przygodzie tuż po jej starcie w 2015 roku i swoją energią i sposobem pracy z dziećmi nadała charakter naszej szkole.  Pierwsze doświadczenia jako wychowawca zdobywała w harcerstwie. Studiowała na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie gdzie uzyskała tytuł licencjata na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna i korekcyjna. Podczas studiów poznała pedagogikę Montessori w szkołach Aleksandry i Marcina Sawickich w Beskidzie Niskim. Tam też spotkała się z rodzinami związanymi z edukacją domową. Współtworzyła zespół jednej z pierwszych szkół demokratycznych w Polsce, która znajdowała się przy ul. Duracza w Warszawie. Kolejnym miejscem gdzie zdobywała doświadczenie to La Ferme des Enfants we Francji – wolna szkoła Montessori, gdzie spędziła rok. W naszej szkole Justyna m.in. lubi pracować z dziećmi z wykorzystaniem gier edukacyjnych, zwłaszcza matematycznych, prowadzi zajęcia z rękodzieła oraz tworzy autorskie pomoce dydaktyczne.

 

Justyna o sobie:

W byciu z innymi ludźmi, a z dziećmi najbardziej, staram się poznać, zrozumieć, wesprzeć, a nie osądzać i zmieniać, próbuję być z ludźmi takimi jacy są, a nie takimi, jakimi chciałabym, żeby byli. Nie można się tego raz nauczyć, tego się chyba będę uczyć codziennie, całe życie. Odkryłam, że dopiero wychodząc z taką postawą otwartości mogę nawiązać prawdziwą relację, która jest często początkiem wielkich zmian, zarówno we mnie, jak i drugim człowieku. Dzień dzisiejszy jest dla mnie tak samo ważny jak jutrzejszy, więc przykro mi patrzeć na dzieci, które stale muszą zapominać o sobie w imię lepszych ocen, lepszych szkół, lepszych studiów, lepszej pracy. Chcę być z drugim człowiekiem tu i teraz.

WSPÓŁPRACUJĄ Z NAMI:

 

MAGDALENA SIEROCKA:

Jestem absolwentką Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i posiadaczką certyfikatu University of Cambridge ESOL Examinations Certificate in Advanced English. Pracuję w szkole publicznej jako nauczyciel języka angielskiego od prawie dwudziestu lat a od kilku mam wielką ochotę zmienić system. Marzę o szkole powszechnej w duchu Porozumienia bez przemocy, bez dzwonków, ocen, przymusowych przedstawień i lektur. Spotkanie z Przygodą jest dla mnie wielką przygodą i źródłem niezwykłego doświadczenia. Przychodzę do dzieci z językiem angielskim i staram się, by język obcy był środkiem a nie celem naszych spotkań. Moją odwieczną pasją jest jeździectwo. Kocham dzieci i konie najbardziej na świecie. Gdy nie myślę o dzieciach, myślę o koniach. Gdy nie myślę o koniach, myślę o dzieciach. Z tej miłości zrodził się pionierski pomysł lekcji Horse Assisted Language Learning – konie uczestniczą w nauce języka angielskiego, asystują  i pomagają otworzyć się językowo.

KATARZYNA MALEC

Z wykształcenia filolog angielski, z zamiłowania towarzyszka dzieci i dorosłych, z serca eksperymentatorka i człowiek lasu. Od 2013 roku związana z ruchem edukacji demokratycznej, od 2016 kadra przedszkola leśnego „Leśna Droga”. Fanka komunikacji empatycznej, słuchania ciała i uczenia się przez całe życie. W „Przygodzie” prowadzi eksperymenty od 2016 r, podczas których odkrywa razem z dziećmi Istotę Rzeczy, łącząc elementy chemii, fizyki, biologii i geografii, nierzadko sięgając także do sztuki kulinarnej. Szczęśliwa mama dziewięcioletniej Łucji i towarzyszka Sirszy, psa o złotym futrze i sercu.

 

 

 

ANNA PESZKOWSKA

Studentka IV roku Międzywydziałowych Interdyscyplinarnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczenie pedagogiczne zdobywała m.in.: pełniąc funkcję drużynowej  i instruktorki w Związku Harcerstwa Rzeczpospolitej. Interesuje ją nie tylko praca z dziećmi, ale także działalność na rzecz dzieci i ich praw. Z pasji podróżniczka i animatorka organizująca nieszablonowe i kreatywne animacje dla dzieci. Jej pracę z dziećmi można obserwować na instagramie i Facebook’u (Urodzinowa Elza), 
 W Wolnej Szkole pomaga realizować wszelkie inicjatywy dzieci, uczy nowych gier i zabaw oraz prowadzi zajęcia obejmujące różne zagadnienia humanistyczne, wspiera realizowanie podstawy programowej.
Ania o sobie:
Staram się wspierać dzieci w mądrym i kreatywnym spędzaniu czasu.
Wykorzystując swoje doświadczenia związane z animacją, story-tellingiem i teatrem lalek szukam sposobów na zachęcanie dzieci do rozwijania ich pasji i zainteresowań. Dzielę się swoimi pomysłami. Wierzę, że szkoła może być przyjaznym, inspirującym miejscem zarówno dla dzieci jak i dla pracujących w niej dorosłych.